Dg562Hpcz

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Beschreibung in Deutsch und Englisch,
description in German and English.

 

 

 

Didgeridoo Dg 562
ist ein relativ leichtes, suboktavisches Instrument mit lauten und starken Obertšnen. Der Basiston ist auf E2, mit einem Kammerton Basis A4= 440 Hz gestimmt. Das Didgeridoo hat einen akzeptablen Resonanzwiderstand am Grundton und bietet 3 gut ansprechende Overblows.
Mit dem etwas weiteren MundstŸck von 3,3 cm mit einer WandstŠrke von 6mm ermšglicht es einen lauten und scharfen gut zu modulierenden Grundton zu spielen.

Die einer Rinde Šhnliche rotbraune OberflŠche mit der in Streifen freigelegten lŠngs gerillten darunter liegenden gelben mit Ocker gefŠrbten Schichte zeigt die Struktur des gebŸrsteten fŸr Hempstone typischen SprŸhbildes.

Das Didgeridoo ist innen mit wasserbestŠndigem Legnopur von Adler und aussen mit Ÿberlackierbarem Zelluloselack Soloplast beschichtet.

Die Messung der Tonhšhen bei warmgespielten Instrument und Raumtemperatur ergaben:

Basiston E2 (D#2-20 bis E2+30) / 1. Overblow D#3-40 (D3+40 bisD#3-20) / 2. Overblow Bn3+10 (-20 bis +20) / 3. Overblow E4-30

(Die Werte in Klammer zeigen die Bereichein Cent in welchen sich die Hšhe der angespielten Tšne durch €nderung der Lippenspannung verŠndern lassen. Das entspricht etwa der von der Bauart abhŠngigen Bandbreite des jeweiligen Resonanzwiderstandes.)

 

Didgeridoo Dg 562
is a relatively light, sub-octavian instrument with loud and strong overtones. The base tone is tuned to E2, with a concert pitch base A4 = 440 Hz.

The didgeridoo has an acceptable resonance resistance at the fundamental note and offers 3 well-responsive overblows. With the slightly wider mouthpiece of 3.3 cm with a wall thickness of 6mm, it makes it possible to play a loud and sharp basic tone that is easy to modulate.

The red-brown surface, similar to a bark, with the longitudinally grooved yellow layer underneath, colored with ocher, exposed in strips, shows the structure of the brushed spray pattern typical of Hempstone.

The didgeridoo is coated on the inside with water-resistant Legnopur from Adler and on the outside with paintable Soloplast cellulose varnish.

Measuring the pitches when the instrument was warm and at room temperature showed:

Base tone E2 (D#2-20 bis E2+30) / 1. Overblow D#3-40 (D3+40 bisD#3-20) / 2. Overblow Bn3+10 (-20 bis +20) / 3. Overblow E4-30

(The values in brackets show the areas in cent in which the pitch of the tones played can be changed by changing the lip tension. This corresponds approximately to the bandwidth of the respective resonance resistance, which depends on the design.)